Vyhlídkový let – Chci se proletět nad konkrétním místem!
Chcete se proletět jako divák, který nic neřeší a jen se kochá s nataženýma nohama. Vyberte si Vyhlídkový let letadlem, nebo vyhlídkový let vrtulníkem. Fotit, natáčet a nic neřešit. Jak to probíhá? Na letiště se stačí dostavit maximálně deset minut před letem. Žádná složitá příprava Vás nečeká. Seznámíte se s pilotem, podepíšete smlouvu o provedení letu, kde bude potřeba Váš občanský průkaz a následně už se vydáte k letadlu. Pilot Vám jistě rád zodpoví nějakou tu otázku ohledně stroje, kterým poletíte, ale nebudete se příliš zdržovat a po nasednutí se rovnou vznesete a poletíte nad cíl Vašeho vzdušného výletu. Během letu budete mít nasazená sluchátka s mikrofonem, takže budete moci komunikovat jak s pilotem, tak s případnými spolucestujícími. Uslyšíte také komunikaci pilota s věží. Po přistání bude i chvilka na vyfocení u letounu. Pohodová chvíle ve vzduchu bez zbytečných vzrušení.Pohodlně se usaďte a užijte si krásnou podívanou. O tom jsou naše vyhlídkové lety.
Vyhlídkový let s řízením letadla – chci se proletět nad konkrétním místem a zažít něco navíc!
Chcete se pohodově proletět, ale někde vzadu v hlavě se Vám stále ozývá „Jaké to asi je, pilotovat letadlo?“, ale přímo fanda pilotování nejste. Nedělá Vám ale problém odložit na chvilku foťák a chopit se řízení. Vyhlídkový let s řízením letadla probíhá téměř identicky, jako běžný vyhlídkový let letadlem/vrtulníkem. Před letem Vás nečeká dlouhý briefing, jen klasické vysvětlení jak a čím se poletí a jak se na palubě malého letounu chovat. Během letu samotného, který bude sledovat domluvenou trasu Vám pilot na pár minut půjčí berany/knipl, ale nečekají vás žádné složité manévry. Poletíte nadále podle dané trasy a čekají vás tak maximálně mírné zatáčky. Osaháte si tak na chvíli ovládání a budete tak vědět, jaké to je a třeba Vás to inspiruje absolvovat plnohodnotný zážitek „Pilotem na zkoušku“.Skloubíme pohodovou vyhlídku i s kapkou adrenalinu
Pilotem na zkoušku – je mi jedno kudy se letí, chci pilotovat!
Jako malí jste chtěli být pilotem, letící letadlo nikdy neunikne vašemu pohledu a třeba si i létáte doma na počítači. Chcete se o létání dozvědět co nejvíc od certifikovaného pilota a zažít opravdový, pilotní výcvik. Vaším cílem není podívat se nad konkrétní místa. Pilotem na zkoušku je i v nejkratší variantě hodinový zážitek naplněný létáním a povídáním o něm. Před každým letem Pilotem na zkoušku, ať už se jedná o Pilotem letadla na zkoušku nebo Pilotem vrtulníku na zkoušku se seznámíte s Vaším instruktorem, který se Vám bude věnovat následující hodinu, to u nejkratší varianty Pilotem ultralehkého letadla na zkoušku, případně kolik času budete chtít. Briefing trvá 30 minut u letů ultralehkým letadlem (např. Echo, Alto nebo Eurostar) a 60 minut u letů letadlem třídy General Aviation (Cessna 172 apod). Během briefingu/instruktáže se můžete na cokoliv zeptat, ale určitě proberete základní ovládání a přístroje letounu, rozdíly mezi jednotlivými typy letadel, základní manévry, přípravu před letem (navigace, meteo, komunikace) a dozvíte se většinou i něco z leteckého života. To už záleží, co zajímavého zažil zrovna Váš instruktor😊Před letem si v rámci briefingu řekneme, co Vás čeká a na co se připravit
Následuje přesun k letounu, kde absolvujete předletovou prohlídku letadla. Pokud budete chtít, na letadlo si budete moci samozřejmě i sáhnout, abyste věděli, jak se má chovat výškovka nebo klapky. I zde se budete moci na cokoliv zeptat, vše si natočit nebo nafotit. Poté už usednete do letounu. Uslyšíte komunikaci pilota před letem, pro odvážné je tu i možnost ohlásit se věži: říci do mikrofonu třeba „Oskar Kilo Charlie Oskar Kilo po spuštění motoru u hangáru a žádá pokyny pro vzlet.“ přece nic není. Troufnete si?😊 Následující průběh už záleží na konkrétním letišti, letounu a pilotovi, takže nemůžeme vše garantovat, ale instruktoři se vždy snaží, abyste si let užili naplno. U travnatých letišť tak třeba někdy nebude možné vyzkoušet si ovládání letu při pojíždění, to bývá komplikované a je třeba znát kudy přesně jet, ale na většině letišť to možné je. Minimálně ale budete mít ruce a nohy na ovládání letounu, abyste cítili, co přesně instruktor dělá. Následuje část letu, která je spolu s přistáním jedinou, kdy budete mít ruce mimo ovládání. Přeci jen, jak vzlet, tak přistání už je vyšší škola pilotáže, ale za pár minut po startu už Vám instruktor předá řízení a celé letadlo budete mít pod kontrolou vy. S ohledem na to, kolik času na létání máte, Vás pak čeká výcvik jako každého jiného pilotního žáka. Rovný let (ten je mnohem těžší, než by se mohlo zdát😊), zatáčky mírné i s velkým náklonem, pro ty šťastné, kteří mají alespoň čtyřicet minut už je možné vyzkoušet i nácvik nouzového přistání, kdy motor běží na volnoběh a vy si zkusíte plachtit a zároveň vyhledat nouzovou přistávací plochu. V bezpečné výšce pak opět přidáte plyn a poletíte dál na plný výkon, ale vyzkoušet si, co byste zvládli v nouzi je i tak slušný adrenalin. Ke konci letu navedete letoun na přistání. To už se pilotáže chopí instruktor a bezpečně s Vámi přistane.Pilotovat na zkoušku můžete třeba podél meandrů Vltavy